Thursday, July 22, 2010

sakitnya..


assalamualaikum..




hahahha..takde mood btul aku nak menulis..boring pnya pasal..aku tulis aktiviti aku lalui hari ni je la..harap tak de org yang membaca..rasanya dia pun tak bca ni..(anggapan je la)sem 3 aku dah mula dah,tau kan?mcam2 bnda baru aku dapat belajar..mcam2 jenis alat dapat aku kenal..kawan kawan aku pun best gak..walaupun aku dapt team yang tak ngam tapi orait la..takde la teruk sngat..yang penting tahu nak sesuaikan dri..walaupun bru 2 minggu masa berlalu..seolah olah aku merasakan seperti 2 thn aku perlu menunggu..jadi,Dr Ong mengatakan yang batch aku kena praktikal 5.8.5..apa tu?bnyi no tu sedap didengar masa kali pertama aku dengar..sesedap apa yang akn aku buat nanti..hahaha..itu la minggu aku berpraktikal nanti..aku akan berpraktikal sepanjang cuti sem..jadi aku tak balik la smpai sem 6 nanti..Doakan along umi..




mcm mna dgn kelas?ok je..klas aku stakat ni ok..cuma aku agak bermasalah dengan tidur dan rsearch aku ni..En Geoffry bagi research pada kami secara bebas..yang bebas tu agk bermasalah skit..tau la kan,biasanya sume kerja manual...pnsyarah bagi..skang dah jadi bebas..jdi kna buat gak la..entah la..aku masih merasakn kelemahan dalam diri aku sukar dibendung..tpi nak ckap kat orang malu..tak pe la..skit tanggung sndri..aku rindu dengan dia..tersangat rindu..tapi apa yang aku ptut buat?aku bkn lah manusia yang suka memaksa..skarang fikiran aku agak terjejas..tapi aku terpaksa berlakon mcm org happy..aku dah tak pdulikan perkara lain..aku cuma tahu hari2 aku akn bersilat untuk melepaskan tekanan..skang badan pun dah kerap skit..tpi aku tak blh duduk sensorang..nanti aku akan pikirkan lagi tntng perkara lepas..aku tak tau nape aku msh gagal..aku perlukan seseorang,skarang aku masih menghukum diri sendri..aku terpaksa akui..aku dah kerap termenung..melihat org gembira aku jadi cemburu..sebab aku tak segembira diorang..aku tak mampu..




bila kita rasa orang sakit..kita akan terlupa dengan kegembiraan..tapi bila kita jauh seinci dri melihat kesedihan maka kegembiraan akan memenuhi kita.bila kita melihat org gembira kita akan terlupa dengan kesedihan ,bila kita jauh daripada kegembiraan sedepa baru kita mrasakan kesedihan..itu lah jarak yang boleh diumpamakan antara kesedihan dan kegembiraan.mendung masih berlalu..cuaca disini plak kerap hujan,seolah olah turut menangisi kesedihan aku..hari2 yang berlalu terasa sepi je..aku tarnampak kebodohan yang aku lakukan sepanjang hari..skitnya hati ni..rindu ini seolah mencurah tapi tak tertadah..kasih ini selaut tapi tak berpantai..fikiran menjadi hipokrit..maafkan aku..tapi aku tak blh nak buat apa2...




aku tahu apa yang dilakukan kerana allah..tpi aku msh tak mampu menerimanya..sepatutnya aku dah lakukan semua ini sebelum perkara ini berlaku..tpi hati tidak memberi jaminan yang sewajarnya..dia tak salah..aku yang salah..krana lambat bertindak..perkara dah pun jadi..dan aku tetap aku..berdiri terus menjadi aku..tidak akan ada apa yang berubah..aku merasakan betapa sukarnya memenangi hati sndri...payahnya,mngkn sbb dah lma bersamanya...mungkin btul..permpuan yang baik cuma untuk lelaki yang baik...dan lelaki yang jahat cuma untuk perempuan yang jaht..tapi aku tetap bersyukur sbb dipertemukan dia walaupun terlalu singkat..terlalu bnyak kenangan yang kmi cipta bersama..terlalu bnyak..aku pasti merindukan saat itu..andai diberikan peluang memutarkan masa..aku mahu masa berjalan pantas kehadapan..knapa?sbb aku taknak jumpa dia di dalam keadaan begini..dia terlalu mengukir bnyak kenangan pada aku..kasih dan sayang yang dia berikan walaupun cuma seketika,tpi ckup membuatkan aku seperti bermimpi.berjumpa dengannya cukup membuatkan masa terhenti..bercakap dgnnya membuatkan seolah olah aku melihat dunia dari sudut yang berbeza..berpisah dngannya membuatkan seolah olah..rindu aku terdampar di tengah tasik kasih yang kekeringan kerana teriknya matahri penyesalan ...




terlalu susah memikat hatinya..aku akui,smpai sekarang aku tak pernah merasai memiliki hatinya..dia pernah kata pada aku yang aku cuma perlu mengejarnya satu tiang di belakang...mungkin kini aku perlu bermula kembali...tapi jika diberi peluang..aku nak dia tahu..aku nak bermula kembali..walaupun masa mungkin tak berpihak pada aku..aku akan tetap mengejar kembali..sisa yang tinggal..aku mahu dia menjadi jodoh aku..klau hari ini dia memecut jauh meninggalkan aku kerana allah..aku terima hukuman ini..allah kena tolong aku supaya aku boleh bersamanya,klau bukan dngan cara ini tapi dengan cara yang dia redha..aku anggap,ini janji allah dengan aku setelah apa yang aku korban kan..aku harap dia setia menanti aku...klau dia snggup tunggu aku,dan kesetiaan aku insyaallah tak akan sama sekali tercabar untuk dia..




kesimpulannya?


nak ada kesimpulan ke?aku akan terus berpura..smpai tiba masa nya..korang yang ada lagi buah hati tu..jaga la dia elok2..insyaallah..itu lah jodoh korang..merancang la dengan baik..mngkin korang tak kuat macam aku gak,tapi jga diri korang dan pasangan..hukum dunia ni senang je..apa yang kita buat ke mintak ke,bnda yang baik..maka dapatnya baik..klau mintaknya jaht..dapt pun jahat..tpi jgn risau..bayarannya secara tunai atau cek..itu je..tunai ko dapat on the spot..cek ni ko blh la berjumpa dengan kaunter akhirat untuk tunaikan..insyaallah selesai le..jgn wiso..blh mintak diskaun..untuk dosa ko jgn tkut..blh mintak diskaun..allah tak jaht la..ko dgr je ganas..tpi hati ada taman beb..hahaha(melalut dah aku)tpi klau pahala ko mintak diskaun,pun ditunaikan..ok je..mesti ko nak mintak diskaun tuk mak bapak korang kan..hahhaa.aku phm..bercinta cinta gak..tapi kena pndai la jaga diri..stu tips nya,ko jarang2 la jumpa buah hati ko..ini bagi mengelakkan ko terperangkap dengan sinar mata nya..mata ni bhaya..skali pndng..nah kau..tak sedar je..lagipun bila jarang jumpa..korang ada masa untuk buat perkara lain..takde la mengadap muka dia je..muak la..aku pun muntah hamil mcm tu..kurang kan la bergaduh ye..tak bgus gak tu..jgn la berprasangka buruk2..skali skala cuba percaya dengan pasangan kita..selalu la tunjukkan perasaan sayang kita tu walaupun tak jumpa..tpi bagitau kat dia yang kita sayang kat dia..jgn terlalu mengongkong smpai kan dia nak jumpa kawan pun ko soal siasat macam polis..teruk dah tu..bila nak berduan tu cari la tempat yang ramai orang..mcm kedai makan ke..tpi jgn cri disko ke,club ke,dangdut ke..itu dah lain kes tu..ramai orang dah bleh mengelakkan fitnah.bgi aku la..tiada syarat dalam kau bercinta,senang je...jgn menganggap apabila kau mencintai seseorang maka orang itu jugak akan mencintai kamu..tak blh..tidak meluahkan perasaan juga dikira cinta gak kan?amik masa dan tenangkan fikiran...dah..aku nak tido..bru skang ada msa nak menulis..tak kisah la..melayan perasaan ni penat gak kan..aku nak nangis..tapi segan sbb aku lelaki sejati..mna blh nangis..hahaha.(tpi dah nangis dah pun)..




nanti aku citer lagi..bnyak bnda nak kongsi ngn laptop aku nih..hahaha..

No comments:

Post a Comment