Friday, July 2, 2010





assalamualaikum,

seorang guru bertanya"adakah kamu nampak meja itu?" maka pelajar pun menjawab"nampak"maka guru itupun berkata meja itu adalah wujud.guru itu bertanya lagi adakah kamu nampak kerusi itu?seperti tadi juga pelajar menjawab nampak.cikgu pun berkata bahawa meja itu wujud.soalan terakhir dari cikgu itu adalah..."adakah kamu nampak ALLAH?"maka pelajar itu menjawab "tidak".Maka cikgu itu membuat kesimpulan bahawa allah itu tidak wujud.Lalu pelajar lain bertanya kembali "adakah kamu nampak akal cikgu?lalu pelajar menjawab"tidak"maka pelajar itu menjawab "maka akal cikgu tidak wujud"

hermm...Apa yang aku dapat dari sini?

hahaha...aku sebenar bkn nak citer pasal tu.tak layak pun,saje berkongsi apa yang dibaca..yang aku nak citer pasal Kem perhutanan aku...aku dapat tawaran ikut program ni sebab aku coz perhutanan.Nak kata tawaran tu tak la..tapi desakan la senang citer...hahaha,paling bangkainya aku kena follow program ni selama 2 minggu..siot gila argh..terdesak gak,first day aje dah ada masalah...terasa aku jadi buruh paksa.tenaga aku kena kerah gila2...setengah mati.Nak wat macam mana,sabar je la.aku tak banyak sangt blh citer..bkn semua aku ingat..tapi apa yang aku blh ktakan perkhemahan ni memberi aku banyak pengalaman yang menyakitkan,tpi kata orang yang menyakitkan itu adalh pelajaran sebenarnya..paling aku tak leh lupa betapa teraniayanya aku...tapi aku keliru sangat samada aku yang salh atau salah sangka orang.aku sedar kelemahan aku,aku akui..tapi kenapa kelemahan itu seperti kesempatan yang terbaik untuk perangkap aku?shit...(dalam hati aku dah bersumpah seranah).kenapa susah aku nak lupakan ?diorang kata banyak kenangan yang menggembirakan...huhuhu,mungkin...semakin aku menulis semakin terasa hati aku.takpe la.mungkin ini yang perlu aku tanggung sampai aku mati..aku tak sangka perkara macam ni blh berlaku,mesti orang pandang serong pada aku..paling penting bagi aku perkara ini memberi kesan pada aku seumur hidup,aku dah menyusahkan kawan2 aku dan aku terpaksa hidup dengan hakikat ini seumur hidup aku...argh...knapa????hukuman ni terlalu berat pada aku.walaupun mngkn orang lain memandang perkara ni ringan tpi tidak bagi aku..nak aku ceritakan ianya cukup untuk membuka aib aku sndri..tapi ckup la korang tahu aku ni mmg teruk...korang nak tau,kem hutan yang aku follow ni kira best la..Mungkin ada kelainan atau takde.nak cerita sampai dua minggu mmg mati la aku.tapi dari apa yang aku lihat kem ni banyak mengajar kami erti kerjasama,semangat setia kawan,dan keakraban,betapa susahnya nak lalui semua tu,tambah lagi aku dengan member aku bukan la ngam sangat.nasib ada si hisyam,dia yang jadi pendorong untuk aku bertahan.semoga dia dimurahkan rezeki dan dirahmati allah...berbalik pada kem aku,aku terpaksa mengaku hubungan diantara budak2 coz aku mmg tak rapat,malah sesama kami gak turut berpuak.bayangkan la ,kes gaduh aku dengan sorang budak coz aku pun tak setel lagi...sampai skang,berdosa benar aku gamaknya.takpe la,nanti dia maafkan la kut.tapi lepas aku follow kem ni.aku blh banggakan la..tpi kami mash perlu melakukan lebih bnyak perubahan,aku ingat lagi..dalam kem sume munafik,termasuk la aku.hahaha,terpaksa mengaku la..apa pun yang berlaku dalam kem tu aku dah pun lalui dan telah pun berlalu,segala yang berlaku menyebabkan aku blaja untuk menjadi seorang yang lebih kuat.suka atau tidak apa pilihan aku?insyaallah,nak masuk sem 3 dah,kelas baru,azam baru, semangat baru,awek baru(sumpah pas ni kena bnh)spek mata aku baru buat,hahaha...subjek baru..:)apa yang kekal?diri aku la,kawan2 aku,tempat blaja aku still lama lagi.apa apa pun aku harap korang hepi dengan apa yang korang lalui,berusaha la...



No comments:

Post a Comment